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Alfabetización informacional en jóvenes de décimo grado del Centro Educativo Ramón Navarro Donado.
(Corporación Universidad de la CostaComunicación Social y Medios Digitales, 2021)The following work aims to examine the information literacy levels of the tenth grade students of the Ramón Navarro Donado educational college. Because this term has been generated from the European frameworks focusing on ... -
Caracterización del uso de la red social Instagram en estudiantes del Liceo Mixto San José (Soledad-Atlántico)
(Corporación Universidad de la CostaComunicación Social y Medios Digitales, 2021)The present study that was carried out at the Colegio Liceo Mixto San José de Soledad, Atlántico (Colombia), had the purpose of characterizing the use of the social network Instagram in its eleventh-grade students, from ... -
Ciudadanía cultural: jóvenes, estudiantes y Facebook
(Universidad de la CostaComunicación Social y Medios Digitales, 2019)The purpose of this research work is to describe the perception of the young students of 11 of the Student Citadel school about the concept of Cultural Citizenship proposed by the author in Communication Rossana Reguillo. ... -
Comunicación en salud, lengua de señas y mediación tecnológica: relación médico-paciente en Barranquilla
(Corporación Universidad de la CostaComunicación Social y Medios Digitales, 2020)“Health Communication, Sign Language and technological mediation: doctor-patient relationship in Barranquilla” is a research project that evidences the communicational gap existing between deaf and hearing individuals ... -
Diagnóstico de la imagen e identidad corporativa de la Biblioteca de la Universidad de la Costa
(Corporación Universidad de la CostaComunicación Social y Medios Digitales, 2021)The following investigation carried out at the library of the Universidad de la Costa- Barranquilla / Colombia is intended to comprehend the differences in perspectives that stakeholders hold and to whom the following ... -
Economía naranja y prensa digital en la campaña presidencial colombiana 2017-2018
(Corporación Universidad de la CostaHumanidadesBarranquilla, ColombiaComunicación Social y Medios Digitales, 2021)The present study was conducted from the 2 newspapers with the longest history in Colombia: “El Tiempo” and “El Espectador”, with the purpose of describing the editorial position that assumed the Colombian digital press ... -
Los emoticones como elementos paralingüísticos para la comunicación de los grupos culturales de la Universidad de la Costa
(Universidad de la CostaComunicación Social y Medios Digitales, 2019)In this investigation we see clearly, the communication process that leads through WhatsApp using emoticons as reinforcement to sentences, this process is evidenced in the interactions of the cultural groups of the University ...