• español
    • English
    • português (Brasil)
  • English 
    • español
    • English
    • português (Brasil)
  • Login

Repositorio CUC

  • Inicio
  • Colecciones
  • Navegar
    • Autores
    • Títulos
    • Fechas
    • Materias
    • Tipo de Material
  • Biblioteca
  • Información de interés
  • Comunities Comunities
  • Authors Authors
  • Titles Titles
  • Dates Dates
  • Subjects Subjects
  • Resource Type Resource Type
Search 
  •   DSpace Home
  • Tesis Doctorales y Trabajos de Grado
  • Search
  •   DSpace Home
  • Tesis Doctorales y Trabajos de Grado
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cambiar vista

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsPrint ISSNResource TypeElectronic ISSNProgramThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsPrint ISSNResource TypeElectronic ISSNProgram

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAlvear Anaya, Irene Sofía (2)Eckardt Herrera, Silia Karin (2)García Hernández, Gabriel Gustavo (2)Alonso Armenta, Maryoris Paola (1)Altamar Peña, Fernando (1)Amaya Echeverri, Shirley (1)Archila De La Hoz, Claudia Patricia (1)Arrieta Yépez, Omar Agustín (1)Arvilla Herrera, Ruby Marcela (1)Baena Sánchez, Surisadays (1)... View MoreSubject
Comprensión lectora (53)
Reading comprehension (35)Aprendizaje (8)TIC (7)Aprendizaje significativo (6)Estrategias pedagógicas (6)ICT (6)Enseñanza (5)Learning (5)Lectura (5)... View MoreDate Issued2020 - 2022 (14)2010 - 2019 (37)2008 - 2009 (2)Has File(s)Yes (53)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 53

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Comprensión lectora a través de ejes generadores de las ciencias sociales 

Alvear Anaya, Irene Sofía; Eckardt Herrera, Silia Karin (Universidad de la Costa, 2019)
This research was carried out on the curriculum line of Universidad de la Costa . It includes the participation of 20 students ages of 10 to 13.It was carried out in four phases : planning, diagnosis, implementation ...
Thumbnail

El libro electrónico como recurso didáctico para fortalecer la comprensión lectora en básica primaria 

Fernández Medina, Hedme Manuel; Perea Ospino, María Claudia (Universidad de la Costa, 2019)
The purpose of this research work was to determine the incidence of the electronic book in strengthening reading comprehension levels. The research was carried out under a quantitative approach of descriptive - explanatory ...
Thumbnail

Efectos del trabajo colaborativo en la comprensión lectora de los estudiantes de octavo grado de la IED San Antonio, Magdalena. 

Heras L, Julio Cesar (2018-02-06)
This work focuses on the implementation of collaborative work to improve the reading process of eighth grade students in the secondary school of the Institución San Antonio del Cerro de San Antonio (Magdalena). The ...
Thumbnail

Fortalecimiento de la comprensión lectora a través del uso de estrategias didácticas mediadas por las TIC 

Pasella Bolaño, Marjorie Luz; Polo Guette, Beatriz Elena (Universidad de la Costa, 2016)
Reading comprehension is essential in the teaching-learning process hence the importance of studies that lead to strengthen it; the results obtained in national and international tests are unfavorable. Because of this, ...
Thumbnail

Didáctica de los fragmentos literarios: una forma de mejorar la comprensión lectora en estudiantes de 2° segundo de básica primaria de la Institución Educativa distrital de la ciudad de Barranquilla 

García Padilla, Jholman Luis; Lidueña Sánchez, Tracy De Jesús (Universidad de la Costa, 2014-09-13)
En esta investigación se determinan los fragmentos de narraciones literarias como una didáctica para mejorar la comprensión lectora en estudiantes de segundo de básica primaria de la Institución Educativa Distrital Santa ...
Thumbnail

Estudio correlacional entre los puntajes total y de comprensión lectora obtenidos por los estudiantes de psicología de la Universidad de la Costa, CUC que presentaron la prueba Saber Pro en el periodo 2011-1, con los puntajes obtenidos en pruebas que evalúan memoria operativa, inteligencia verbal e inteligencia general 

Amaya Echeverri, Shirley (2012-08-24)
Reading comprehension is a key factor when students are faced with tests performed by the state to evaluate their academic and professional future (Knowledge Pro). This research, intended to correlate the total scores in ...
Thumbnail

Metodología docente para el desarrollo de habilidades de lectura en los estudiantes del grado primero 

Cabarcas Arrieta, Jordanys (2018-07-30)
El objetivo de este trabajo de investigación se enfoca en describir la metodología docente para el desarrollo de las habilidades de lectura, con el fin de determinar el impacto que tienen las estrategias que utiliza el ...
Thumbnail

Comprensión lectora: una herramienta para la resolución de problemas matemáticos en básica primaria 

Marriaga Gutiérrez, Mileidis del Carmen; Páez Gómez, Pierre Paolo (Universidad de la Costa, 2019-02-19)
In current education it is necessary to implement innovative pedagogical practices with methodologies that motivate a better teaching-learning process, leading to meaningful changes within the curricula of educational ...
Thumbnail

Aprendizaje cooperativo como estrategia para mejorar los niveles de comprensión lectora en estudiantes de quinto grado de básica primaria 

Guzmán Meza, Marcos Alberto; Sequeda Pérez, Jorge Luis (Universidad de la Costa, 2019)
The present work establishes the effect of Cooperative Learning for better in the levels of Reading Comprehension in students of fifth grade of primary basic of the Educational Institution Community Center of Basic and ...
Thumbnail

Estudio de caso: influencia del juego interactivo digital en el fortalecimiento de la comprensión lectora en estudiante con TDAH 

Gutiérrez Pacheco, Verónica Inés; Valero Parejo, Karol Liney (Universidad de la Costa, 2019)
The objective of this research was to explain the influence of digital interactive games in the strengthening of reading comprehension with Attention Deficit Hyperactivity student of Second Degree in Primary of the ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 6

Envíos recientes

    No hay artículos recientes

HORARIOS DE ATENCIÓN AL USUARIO

LUNES A VIERNES 7:00 a.m a 7:00 p.m

SABADOS: 8:00 a.m a 6:00 p.m

DOMINGOS Y FESTIVOS NO HAY ATENCIÓN


Ubicados en el Bloque 2, Piso 1 y 2

Logo CUC

Contacto

Correo: biblioteca@cuc.edu.co

Telefono: 3362248

Barranquilla, Colombia

Calle 58 # 55-66 Barrio Modelo


Accesos


  • Bases de datos
  • Investigación
  • PQR
  • Catálogo bibliográfico
  • Publish or perish
  • Booklick
  • Libby
Todos los derechos reservados.

Sistema DSPACE - Metabiblioteca | logo