• español
    • English
    • português (Brasil)
  • English 
    • español
    • English
    • português (Brasil)
  • Login

Repositorio CUC

  • Inicio
  • Colecciones
  • Navegar
    • Autores
    • Títulos
    • Fechas
    • Materias
    • Tipo de Material
  • Biblioteca
  • Información de interés
  • Comunities Comunities
  • Authors Authors
  • Titles Titles
  • Dates Dates
  • Subjects Subjects
  • Resource Type Resource Type
Search 
  •   DSpace Home
  • Tesis Doctorales y Trabajos de Grado
  • Search
  •   DSpace Home
  • Tesis Doctorales y Trabajos de Grado
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cambiar vista

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsPrint ISSNResource TypeElectronic ISSNProgramThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsPrint ISSNResource TypeElectronic ISSNProgram

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAlvear Anaya, Irene Sofía (2)Eckardt Herrera, Silia Karin (2)García Hernández, Gabriel Gustavo (2)Santrich Sánchez, Elia (2)Alonso Armenta, Maryoris Paola (1)Altamar Peña, Fernando (1)Amaya Echeverri, Shirley (1)Archila De La Hoz, Claudia Patricia (1)Arrieta Yépez, Omar Agustín (1)Arvilla Herrera, Ruby Marcela (1)... View MoreSubject
Comprensión lectora (57)
Reading comprehension (41)Aprendizaje (10)Aprendizaje significativo (7)Learning (7)TIC (7)Estrategias pedagógicas (6)ICT (6)Enseñanza (5)Estrategias didácticas (5)... View MoreDate Issued2020 - 2022 (18)2010 - 2019 (37)2008 - 2009 (2)Has File(s)Yes (57)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 57

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Caracterización de las prácticas docentes en el proceso de enseñanza de la comprensión lectora 

Rovira Meza, Rafael S; Bolaño Granados, Ana Isabel (2018-02-07)
This article presents a study in the scientific field of didactics of teaching for reading comprehension, with a qualitative focus focuses on the characterization of the practices of four teachers of ninth grade, ...
Thumbnail

Mediación didáctica del cuento para el fortalecimiento de la comprensión lectora 

Julio Meléndez, Daira Estela; Sarmiento Julio, Fermín (Corporación Universidad de la Costa, 2022)
The development of reading and writing skills in students is a challenge for the educational system and all the actors involved. From this point of view, the present investigation has as its general objective: to design a ...
Thumbnail

Mediación didáctica de la gamificación como fundamento para la comprensión lectora 

García Tovar, Mathius Hermans; Rueda Domínguez, Andrea Marcela (Corporación Universidad de la Costa, 2022)
Difficulties in reading comprehension and the mediation of new technologies in learning processes are central issues for the educational system. This research is contextualized in two public institutions in the department ...
Thumbnail

El proceso de comprensión lectora y el uso de la pregunta exploratoria en secundaria 

García G, Germán De Jesús (2018-01-19)
This research seeks to analyze the process of teaching reading comprehension among secondary school teachers in the Liceo Ariguaní educational institution so that transformations are generated from reflections on the ...
Thumbnail

Aproximación a un modelo didáctico con el uso de libros digitales para la potenciación de la comprensión lectora en estudiantes de 7º grado de Básica Secundaria de la I.E.T.C.S. 

Altamar Peña, Fernando (Universidad de la Costa, 2019-02-19)
The present work was proposed to design the approach to a didactic model with the use of digital books for the empowerment of reading comprehension in 7th grade students of secondary school of the IETCS, based on the main ...
Thumbnail

Mediación didáctica de la gamificación para el fortalecimiento de la comprensión lectora 

Candanoza Caro, Liliana Isabel; Segovia Beltran, Yuris Esther (Corporación Universidad de la Costa, 2022)
The research is carried out at Jorge Robledo Ortiz District Educational Institution, in Barranquilla, where students have difficulties in reading comprehension, To approach, this issue, a proposal based on the didactic ...
Thumbnail

La música como estrategia lúdica para el desarrollo de las competencias lecto-escritoras de los estudiantes de primer grado 

Contreras, Anthony; Pertuz Gutiérrez, Edixon Enrique; Osorio Caro, Valentina Rosa (Corporación Universidad de la Costa, 2021)
This research project was developed with the purpose of demonstrating how the application of music guarantees the correct development of the reading and writing skills of children who are in first grade at the institution ...
Thumbnail

Estudio correlacional entre los puntajes total y de comprensión lectora obtenidos por los estudiantes de psicología de la Universidad de la Costa, CUC que presentaron la prueba Saber Pro en el periodo 2011-1, con los puntajes obtenidos en pruebas que evalúan memoria operativa, inteligencia verbal e inteligencia general 

Amaya Echeverri, Shirley (2012-08-24)
Reading comprehension is a key factor when students are faced with tests performed by the state to evaluate their academic and professional future (Knowledge Pro). This research, intended to correlate the total scores in ...
Thumbnail

Enseñanza de estrategias metacognitivas para el fortalecimiento de la comprensión lectora 

Cervantes Cárdenas, Yicela Esther; Herrera Pérez, María Angélica (Corporación Universidad de la Costa, 2020)
Reading comprehension is one of the challenges our boys and girls face at the beginning of school age, this activity becomes complex when there is ignorance in the use of metacognitive strategies that help the schoolchild ...
Thumbnail

Factores asociados a la comprensión lectora en los estudiantes de noveno grado de la I.E.D “Jesús Maestro Fe y Alegría” de Barranquilla. 

Santrich Sánchez, Elia; Cardenas Rodriguez, Rosana (2015-07-18)
This research aims to establish the factors associated with reading comprehension in the ninth graders District Educational Institution "Jesus Maestro Fe y Alegría" of Barranquilla. Vygotsky, Bruner, Habermas, among others: ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 6

Envíos recientes

    No hay artículos recientes

HORARIOS DE ATENCIÓN AL USUARIO

LUNES A VIERNES 7:00 a.m a 7:00 p.m

SABADOS: 8:00 a.m a 6:00 p.m

DOMINGOS Y FESTIVOS NO HAY ATENCIÓN


Ubicados en el Bloque 2, Piso 1 y 2

Logo CUC

Contacto

Correo: biblioteca@cuc.edu.co

Telefono: 3362248

Barranquilla, Colombia

Calle 58 # 55-66 Barrio Modelo


Accesos


  • Bases de datos
  • Investigación
  • PQR
  • Catálogo bibliográfico
  • Publish or perish
  • Booklick
  • Libby
Todos los derechos reservados.

Sistema DSPACE - Metabiblioteca | logo