Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 25
Nivel de competencias matemáticas en docentes de 3°de básica primaria frente a la formación en "Método Singapur”
(Universidad de la Costa, 2015)
Within the teaching and learning processes of mathematics that are to be implemented in schools in Barranquilla, Colombia; Singapore is the method, and this research paper evidence to understand how this process is unfolding. ...
Desarrollo del pensamiento crítico a través de estrategias mediadas por TIC en Educación Superior.
(2016-10-21)
This research has the purpose of analyze the contribution of the ICT in the development of the levels
of critical thinking of the students of higher education of Atlántico University and CUC University. In
this project, ...
Estrategias didácticas para el fortalecimiento de las competencias de ciencias naturales en 5°
(2018-01-22)
The research Project arose from the teaching methodologies used by teachers for the development of Natural Sciences competences in 5th grade students from the Institución Educativa Nuestra Señora Del Rosario
Likewise, ...
Estrategias para la evaluación estudiantil por competencias en programa de contaduria pública en universidades de Barranquilla
(2017-07-19)
This research aims to expose strategies that address student assessment generic and specific skills in public accounting programs at universities in Barranquilla, considering the contributions of entities or national and ...
Métodos de enseñanza que promueven el pensamiento lógico-matemático en los estudiantes de 1° de la IED Santa Bernardita y Colegio Americano
(2017-07-17)
El presente estudio investigativo hace referencia a los métodos de enseñanza que promueven el pensamiento lógico-matemático implementados por los docentes de la IED Santa Bernardita y Colegio Americano, en el grado primero, ...
Caracterización de las prácticas evaluativas en el proceso de enseñanza aprendizaje en noveno grado institución Santa Rosalía Zona Bananera Magdalena
(2018-01-19)
This research arises taking into account the evaluative practices that develop in the
process teaching learning, in this sense the research poses as a general objective: To characterize
the evaluative practices in the ...
Didáctica de la física mediadas por las tic orientada al desarrollo del pensamiento creativo
(Universidad de la Costa, 2019-03-28)
To get students to learn the concepts and appropriate them, for the development of their
cognitive structures, the desire of every teacher, the case of physics, the obligation,
however, the evidence and the knowledge ...
Liderazgo transformacional: estrategia para mejorar la práctica docente en el aula
(2017-12-13)
The research aims to understand how classroom practices of teachers in the I.E.D. Loma del Bálsamo based on actions of the Transformational Leadership, whose central theoretical referents are the approaches of Burns (1978) ...
Pertinencia de la práctica docente desde la enseñanza para la comprensión en el I.E.D ciudadela 20 de julio
(2014-10-15)
The general goal of this research is to determine the pertinent educational strategies in the
implementation of Teaching for Comprehension at Instituto Educativo Distrital Ciudadela 20 de
Julio. The methodology used ...
Herramientas web interactivas en el proceso de enseñanza y aprendizaje en educación media
(Universidad de la Costa, 2018-12-13)
The present research project introduces the Information and Communication Technologies (Tic) in education, and more specifically the incorporation of interactive WEB tools during the teaching and learning process, brings ...