Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 10
Uso de las TIC como herramienta de aprendizaje en tiempos de aislamiento social
(Corporación Universidad de la Costa, 2021)
The general objective of this research was to describe the use of ICT as a learning tool in times of social isolation, from the perspective of the Academic Media students of the I.E.D. John F. Kennedy of Aracataca (Magdalena). ...
Estilos de aprendizaje en relación con las áreas del conocimiento de los estudiantes de la Universidad de la Costa en la ciudad de Barranquilla
(Corporación Universidad de la Costa, 2021)
The learning process and learning styles have been the focus of interest for a long time, therefore,
the present research aims to analyze the learning styles in relation to the areas of knowledge of
the students of the ...
El blog como estrategia didáctica para el mejoramiento del proceso enseñanza-aprendizaje del idioma inglés en estudiantes de secundaria
(Corporación Universidad de la Costa, 2021)
The incorporation of TIC in learning and the implementation of the blog as a didactic strategy have been fundamental tools that have changed the motivation of students, facilitating teaching- learning in an innovative and ...
Estrategias pedagógicas mediadas por redes sociales para el fortalecimiento de la comprensión lectora en los estudiantes de educación básica secundaria
(Universidad de la Costa, 2020)
The purpose of the research was to determine the incidence of pedagogical strategies
mediated by social networks and their contribution to reading comprehension. It was
structured under a descriptive approach, with a ...
El juego como estrategia pedagógica para fortalecer el pensamiento numérico en una operación básica: la suma
(Corporación Universidad de la Costa, 2020)
All areas of knowledge in the learning of the child are important, however, mathematics impact on the daily lives of children, that is why a good acquisition of knowledge will ensure the student a full development in ...
Estrategia audiovisual: Modificación de la actitud hacia la conducta planificada, competencia proambiental y modulación autonómica
(Corporación Universidad de la Costa, 2021)
Having tools for the development of pro-environmental skills and behaviors can be a great investment of time and money, for academies and society; Therefore, it is important to know if there are related effects between ...
La evaluación formativa: una ruta para aprendizaje de la resolución de problemas.
(Universidad de la Costa, 2020)
The present work is an investigation of exploratory scope, from a qualitative approach the objective set forth in this is to elaborate a route from the formative evaluation to the learning of the problem-solving competence ...
Ruta de evaluación formativa en la resignificación de las prácticas evaluativas de los docentes de básica primaria en tiempos de pandemia
(Corporación Universidad de la Costa, 2021)
The purpose of this research is to redefine the evaluative practices of elementary school teachers of the IED Josefa María Romero De la Cruz of the municipality of Concordia Magdalena from a formative evaluation route. The ...
El M-Learning para el fortalecimiento de la lecto-escritura en los estudiantes de 3°
(Corporación Universidad de la Costa, 2021)
When we talk about education, it is essential to take into account the subjects towards whom it is directed, that is, the students. Currently, the generation of “digital natives” or “millennials” has undergone changes in ...
La influencia del enfoque metodológico EPC en el desarrollo de las competencias de producción textual y comprensión lectora de las estudiantes del grado 3°
(Corporación Universidad de la Costa, 2021)
The objective of this research is to describe the influence of the EpC methodological approach (teaching for comprehension) in the development of the competences of text production and reading comprehension of the 3rd grade ...