Show simple item record

dc.creatorSalazar F., Deiry Ivone
dc.date.accessioned2018-11-02T21:22:37Z
dc.date.available2018-11-02T21:22:37Z
dc.date.issued2017-12-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/85
dc.descriptionMaestría en Educacióneng
dc.description.abstractThe hereby research determines the effects of Metacognitive questioning in the levels of reading comprehension, and declares the results obtained after implementing it as a strategy to 20 students of 5° grade from Institución Educativa Departamental Real del Obispo. This research was carried out under the quantitative approach and a quasi-experimental design, with a control group and another experimental group, in which they stood in three moments: pre-test, the intervention strategy, and post-test, which made it possible to measure the variables and yield reliable results and adjusted to what was expected. According to the results the students were able to achieve significantly better results in the levels of reading comprehension, confirming that situation requires techniques that must be guided through strategies, in this case the question, to interact with the textbook, and to develop skills to improve reader's performance.eng
dc.description.abstractLa presente investigación determina el efecto de la interrogación Meta cognitiva en los niveles de comprensión lectora, y declara los resultados obtenidos después de implementar la estrategia a 20 estudiantes de 5° de la Institución Educativa Departamental Real del Obispo. La investigación se realizó bajo el enfoque cuantitativo y un diseño cuasi experimental, con un grupo control y otro experimental, en los que se situaron en tres momentos: pre-test, la estrategia de intervención, y pos-test; los cuales permitieron medir las variables y arrojar resultados confiables y ajustados a lo que se esperaba. De acuerdo con los resultados los estudiantes lograron alcanzar significativamente mejores desempeños en los niveles de comprensión lectora, situación que confirma que se requiere de técnicas que deben ser orientadas a través de estrategias, en este caso la interrogación, para interactuar con el texto, y desarrollar habilidades en mejora del rendimiento lector.spa
dc.language.isospaeng
dc.rightsAtribución – No comercial – Compartir igualeng
dc.subjectMeta cognicióneng
dc.subjectRegulacióneng
dc.subjectEstrategiaseng
dc.subjectInterrogación meta cognitivaeng
dc.subjectComprensión lectoraeng
dc.subjectMicro habilidadeseng
dc.titleEfecto de la interrogación metacognitiva en los niveles de comprensión lectora en los estudiantes de 5º de educación básica primariaeng
dc.typeThesiseng
dc.contributor.authordirRomero C., Samara
dc.contributor.authorcoVélez R., Maritza Stella


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record