Application of the Bass diffusion model for estimating the lifecycle of a retail store
Artículo de revista
2018-12-13
Fundación I+D+I
IJMSOR: International Journal of Management Science & Operation Research
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2539-5416
This article presents a practical application of Lifecycle estimation using the Bass Diffusion Model in the case
of a retail store. The results from the application of the model
show that the probability that a person will buy driven by advertising is 5%, whereas the probability of buying based on the
recommendation of another customer is 23%. According to the
sales Lifecycle results, the store’s monthly sales have stabilized
and its market share is near its peak. En el presente artículo se presenta una aplicación
práctica para la estimación del ciclo de vida de una tienda minorista a través de la implementación del modelo de difusión de
Bass. Al aplicar el modelo se obtiene que la probabilidad que
una persona compre impulsado por publicidad es del 5%, mientras que la que compre por recomendación de otro cliente es del
23%. Al analizar el ciclo de venta del negocio se observa que
este llegó a un nivel estable de ventas mensuales y se encuentra
en auge dentro de la cuota de mercado que se tiene hasta el
momento.
- Revistas Científicas [1682]
Descripción:
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